12e dag - Reisverslag uit Accolay, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 12e dag - Reisverslag uit Accolay, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

12e dag

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

12 Juni 2019 | Frankrijk, Accolay

12e dag
Na de koude regen was de warme douche gisterenavond in het hotel een zaligheid. Vannacht uitstekend geslapen. Het continental ontbijt was 14€ extra. Dat doen we maar even niet. Vanmorgen om de hoek bij de bakker koffie, yoghurt en croissant gehaald.
Wat me opvalt is dat wat er bij de bakker zit, aan type mensen, dat deze niet echt overeenkomen met de hippe, jonge, energieke types uit de reclame gisteren op de tv. Dit Frankrijk is van deze planeet, dat van de reclame van een andere.
Vanochtend wat fris gestart, prima fietsweer, 14 graden ‘s morgens tot 20 ‘s middags, ging razend goed. Lunch bij een jachthaven aan het Canal du Nivernais. Even nagevraagd: sinds kort is het mogelijk om het hele kanaal af te fietsen. I.p.v. via Vezelay ben ik via het kanaal gefietst. Vlak, wind in de rug. Voordat ik het wist zat ik op 120 km. Kom ik bij de geplande camping: bestaat niet meer. Nu doorgefietst tot Accolay. Totaal 145 km gedaan, maar zonder pijn of moeite.
Onderweg begon er een oude man, hangend over de railing bij een sluisje “jaune, jaune” te roepen (zie foto). Ik weet niet of hij naar de Tour de France refereerde of naar de recente Franse politieke ontwikkelingen.
Morgen door naar Troyes. Door de lange etappe vandaag is dat goed haalbaar.

  • 12 Juni 2019 - 17:16

    Rene Heijenberg:

    Foto’s staan weer verkeerd. Kijk op de vertrekdag voor de foto’s.

  • 13 Juni 2019 - 03:01

    Ed:

    Hoi Rene,
    Loop een paar etappes achter, maar heb het hartstikke druk met beren, moose, gletsjers etc spotten hier in Alaska. Ben onder de indruk van je vorderingen en de afstanden die je elke dag aflegt, zonder commentaar en kritiek op hetgeen je elke dag tegen komt.
    Het is weer een mooie ervaring die je weer bij kan schrijven op je bucketlist.
    Ik mis wel de camper die voor me reed in mei 2014 door de westkust van USA en s’avonds de zwarte kip bij het kampvuur.
    Goeie reis verder hou hem op de weg, dan doen wij dat ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Lekker fietsen van de St. Jean Pied de Port (Franse Pyrenees) naar huis (Driebergen).

Actief sinds 28 Mei 2019
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 1979

Voorgaande reizen:

31 Mei 2019 - 21 Juni 2019

Rene fietst vanaf de Pyrenees

Landen bezocht: