9e dag - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 9e dag - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

9e dag

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

09 Juni 2019 | Frankrijk, Crozant

Gisteren was de camping leeg toen ik aankwam. Ik mocht geen plek kiezen. Het was al moeilijk genoeg om een vrije plek te vinden. Hmmm? De camping is zowat leeg. “Ik heb een klein tentje, je mag op elk hoekje gras neerzetten.” Ik kreeg een prima plekje achteraf. Loopt een uur later de hele camping nokkie vol met complete families. Er was een hardloopwedstrijd de volgende dag. Alle plaatsen bezet. De volgende ochtend: de broodjes voor ontbijt waren niet aangekomen, de warmwaterketel was ‘s nachts uitgegaan en van het grote toiletgebouw waren alle wc’s verstopt. Campingbaas in de stress.
Om 06:00 begon het te sausen tot 08:00. Rustig in mijn tentje gebleven. Om 09:00 was alles ingepakt (nat) en kon ik op weg.
Verder droog gebleven op 2 korte buitjes na. Komende dagen wordt het zo te zien droog.
Nu definitief uit de grote heuvels en in een meer glooiend landschap. Vandaag 90 km gedaan.
ROMMELmarkt tegengekomen en even rondgelopen. Ja hoofdletters ROMMEL. Wel het toppunt van eerlijkheid gezien. 2 Engelse dames wilde 4 kopjes. 1 euro, mevrouw. Nee, ik wil ze alle 4. 1 euro mevrouw. Ze geeft 5 euro en krijgt er 4 terug. Ze gaat de discussie nogmaals aan en geeft er weer 3 aan de verkoper. Die krijgt ze terug. Ze snapt er denk nu nog niets van.
In La Souterainne was er een zeepkistenwedstrijd over de kasseien in de stad. Keihard naar beneden. Bloedlink.
Onderweg nog een stel uit Deventer gesproken. Zij zijn van Deventer naar Santiago, nu al 3 weken onderweg, nog 4 weken te gaan. Ik heb maar niet te kritisch gevraagd waarom ze de tocht deden.
Vandaag de eerste windmolens gezien. Wel veel boeren schuren met zonnepanelen. En 2 Franse Tesla’s. Dat over een route van 760 km tot vandaag.
Nu op een camping in Crozant, noord van La Souterainne. 5.50 € voor een nacht, inclusief 50 cent voor ijsblokjes. En alles is keurig. Simpel, maar werkend en schoon.






  • 09 Juni 2019 - 17:35

    Pa.:

    Kijk da's nou Frankrijk. Hoeveel km's nog te doen? Goeie reis verder. Ma /Pa.

  • 10 Juni 2019 - 15:09

    Jan Mens:

    Dat van die kopjes en die euro’s snap ik absoluut niet. Wanneer gaat het in je verhaal over euro’s en waar gaat het over kopjes? Groeten Jan

  • 10 Juni 2019 - 15:26

    Rene Heijenberg:

    Ik heb na vandaag nog zo’n 800 km te doen tot Maastricht.
    Het verhaal met de kopjes: de dames konden niet begrijpen dat het 1 euro voor alle 4 de kopjes was. De verkoper had 4 euro kunnen accepteren maar bleef volharden in 1 euro voor alle 4 de kopjes. Zelfs nadat de dames aandrongen om 4 euro te geven bleef de verkoper eerlijk en wilde slechts 1 euro hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Lekker fietsen van de St. Jean Pied de Port (Franse Pyrenees) naar huis (Driebergen).

Actief sinds 28 Mei 2019
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 1978

Voorgaande reizen:

31 Mei 2019 - 21 Juni 2019

Rene fietst vanaf de Pyrenees

Landen bezocht: