10e dag - Reisverslag uit Saint-Amand-Montrond, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 10e dag - Reisverslag uit Saint-Amand-Montrond, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

10e dag

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

10 Juni 2019 | Frankrijk, Saint-Amand-Montrond

Het is ook hier 2e pinksterdag. Alles is dicht. Behalve de bakker natuurlijk. Het ontbijt was een kopje koffie bij de plaatselijke boulanger met een eclair chocolat en een chausson aux poire (een soort croissant met een peer en chocolade erin).
Het was vanochtend 12 graden, bewolkt, maar droog. Later op de ochtend trok het open en naar de 20 graden.
Ik wissel 10 keer per dag van kleding. Naar boven ben ik bezweet en warm. De afdalingen zijn zeer koud. Jasje aan, jasje uit. Lange majo aan, dan weer korte broek. Ik wissel liever 10 keer dan dat ik een koude op mijn rug krijg.
Gisteren mijn stoofje voor de 2e keer gebruikt (zie foto). Lekker fikkie stoken. Hij doet het prima.
Sinds vandaag hebben ze de mooie camel-bruine koeien wit gespoten. Ik denk, dan worden ze niet zo warm als ze in de zon staan.
Oh, en ik heb nog maar weer eens een kasteeltje gekocht (zie foto).
Tot nu met de bergen deed ik gem. ca. 8 tot 10 km/uur, inclusief pauzes etc. Nu het een stuk vlakker is zit ik op 15 tot 20 km/uur.
Vandaag 110 km gedaan. Nu in Saint Amand Montrond aan de Cher met een geuze Santiago ganger uit Eindhoven. Ik ga hem zo eens aan de tand voelen.
Morgen naar Nevers. Ik ben dan over de helft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Lekker fietsen van de St. Jean Pied de Port (Franse Pyrenees) naar huis (Driebergen).

Actief sinds 28 Mei 2019
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 1965

Voorgaande reizen:

31 Mei 2019 - 21 Juni 2019

Rene fietst vanaf de Pyrenees

Landen bezocht: