3e dag - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 3e dag - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

3e dag

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

03 Juni 2019 | Frankrijk, Moissac

Afgelopen nacht op een prima camping in Marciac gestaan. Beheert door een echtpaar van ouwe rockers. Hele avond Chuck Berry etc. gedraaid. Wel leuk.
Gisteren nacht dreigde ik wakker gehouden te worden door gesnurk aan de ene kant en een overactieve kikker aan de andere kant. Oorplugjes boden uitkomst. Deze nacht was er een nachtegaal op de camping. Hij/zij heeft tot diep in de nacht gezongen. Erg mooi.
Vandaag 140 km door de heuvels gefietst. Op en neer. Allemaal langs prachtige vestingstadjes boven op de heuvels. Hadden ze in de middeleeuwen niet beter rekening kunnen houden met fietsers en wandelaars?
Ik drink minstens 4 liter per dag. Maar piesen doe ik bijna niet. Geen probleem, want de pielemuis is nergens te vinden. En als ik hem vind is hij zo dood als een pier.
Verder vandaag een hert, een enorme muskusrat, vele buizerds en een molletje gezien (even Liesbeth jaloers maken).
De 140 km was omdat Remko (de griffier) mij vooruit was en ik te laat realiseerde dat er geen open campings waren op het resterende deel van de etappe. Veel is nog dicht. Dan maar doorgefietst tot waar Remko zat. Ik fiets door lange stukken met niets, geen dorpjes, winkels, niets. Erg opletten met tijdig foerageren, vooral water.
Vanochtend begon het bewolkt maar tegen 11:00 al weer 26 graden. Veel wandelaars en fietsers gezien onderweg.
Nu in Moissac, Tarn et Garonne, in een logement.
Morgen door naar Cahors of Vers. Na Vers komt er een hele stevige klim richting Rokamadour. Dat ga ik morgen zeker niet doen.

  • 06 Juni 2019 - 19:23

    Jan Mens:

    Tip tegen dode pielemuis / slaapzak. Je zadel staat waarschijnlijk iets teveel achterover. Probeer je zadel een paar graden te kantelen. Eventueel een dag later nog eens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Lekker fietsen van de St. Jean Pied de Port (Franse Pyrenees) naar huis (Driebergen).

Actief sinds 28 Mei 2019
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 1976

Voorgaande reizen:

31 Mei 2019 - 21 Juni 2019

Rene fietst vanaf de Pyrenees

Landen bezocht: