2e dag - Reisverslag uit Marciac, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu 2e dag - Reisverslag uit Marciac, Frankrijk van Rene Heijenberg - WaarBenJij.nu

2e dag

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

02 Juni 2019 | Frankrijk, Marciac

Vanmorgen toen ik wakker werd stonden mijn kuitspieren te trappelen om te gaan ... of ik heb een Alien gegeten. De video kan ik helaas niet laden. Ik doe helemaal niets. Volledig autonome reactie van spielen die samentrekken. Heel weirdo.
Vandaag 85 km van net voor Pau (Pyrenees Atlantique) tot aan Marciac (een mini plaatsje in de Gers). Veel heuvels van 5 tot 7% en van 1 tot 2 km. Pittig. Ik heb de Pyrenees nu achter me. Vandaag zijn ze definitief uit zicht.
Temperatuur is terug van 33 graden gisteren naar 29 graden. Nu op een camping met zwembad. Wat is dat lekker na een dag fietsen.
Ik vroeg mij af: Waarom gaan mensen naar Lourdes of Santiago?
- Is het een makkelijke keuze want veelvuldig beschreven route?
- Gaat om de reis en niet het doel? Een management dooddoenertje.
- Of gelooft men in wonderen? Dat je echt over water kan lopen of de zee kan splitsen?
- Of nog erger, denkt men een wonder mee te maken? Statistisch niet erg realistisch. Honderden miljoenen zijn je voorgegaan zonder wonder.
En de overige miljarden mensen die niet gaan, maar wel een kwaal hebben ... worden die gestraft om niet te gaan? Wat is zo’n wondertje nu voor een moeite?
Ik heb besloten om een onderzoekje te doen en het aan alle schelpensjouwers te vragen waarom ze gaan.
Ik heb vandaag minder spierpijn dan gisteren, ondanks dat ik niet via Lourdes gegaan ben. Hmmmm ???
Vandaag onderweg op een terras een groep van 6 echte stereotype Amsterdamse kantoorb€&!?tches zien zitten op het terras. Luidkeels discussiërend met de witte wijn in de hand over mannen. Ja heren, jullie allemaal. De “argumentatie” was:
- Tweede leg, dan wel tijd vrij maken voor het gezin, en die trut krijgt een cabrio van hem, etc. Alles met een Gooise rollende rrrr.
Ik heb overwogen om ze het email adres van Volkskrant Sigmund te geven. Ik heb me ingehouden.


  • 03 Juni 2019 - 08:17

    Maarten:

    Heerlijk deze overpeinzingen van een tegendraadse fietspelgrim. Om nu alle processiegangers naar hun motief te vragen..... hoe lang wil je onderweg zijn?!

  • 10 Juni 2019 - 15:16

    Sjaak Schuurman:

    Hoi René, die mensen denken dat na hun dood ze naar de hemel of de hel gaan. En zo'n bedevaart maakt de kans op de hemel groter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Lekker fietsen van de St. Jean Pied de Port (Franse Pyrenees) naar huis (Driebergen).

Actief sinds 28 Mei 2019
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 1963

Voorgaande reizen:

31 Mei 2019 - 21 Juni 2019

Rene fietst vanaf de Pyrenees

Landen bezocht: